Obchodní podmínky
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti (vztahy) mezi společností Maxeuro Hotel s.r.o. IČ: 08785520 se sídlem Samota 198, 78301, Olomouc, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajský soud v Ostravě, oddíl C, vložka 18327 (dále jen „prodávající“) na straně jedné a kupujícím na straně druhé. Tyto VOP se vztahují pro prodej zboží prostřednictvím online internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.ladder.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
2. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito VOP, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
3. Vymezení základních pojmů:
a) Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
b) Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávající nebo s ní jinak jedná.
c) Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.
4. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
5. Znění VOP může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
II. SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
Prodávající sděluje, že
1. náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (dle podmínek operátora kupujícího;
prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy) a kupující si tyto náklady hradí sám;
2. úhradu kupní ceny požaduje před převzetím plnění kupujícím od prodávajícího,
3. prodávající neuzavírá smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění,
4. ceny zboží a služeb jsou na webové stránce prodávajícího uváděny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady;
5. v případě, že je kupujícím spotřebitel, má takový spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží, jde-li o
a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží
b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo
c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží;
přičemž toto odstoupení musí zaslat na adresu sídla/provozovny prodávajícího, na e-mailovou adresu prodávajícího, sdělit osobně v provozovně prodávajícího, sdělit prostřednictvím telefonátu, příp. formulář pro odstoupení od smlouvy na webových stránkách prodávajícího;
6. spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
g) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
j) o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4;
7. v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou;
8. spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;
9. smlouva, resp. příslušná faktura, bude uložena v elektronickém archivu prodávajícího, který není přístupný;
10. v případě, že má spotřebitel stížnost, může tuto uplatnit písemně na adresu sídla prodávajícího, na adrese provozovny, osobně nebo se lze obrátit na orgán dohledu nebo státního dozoru.
11.Veškerá procentuální zobrazení vyčíslených slev jsou zaokrouhlena na celá procenta. Samotné výpočty slev budou v každém případě provedeny přesně dle stanovených podmínek.
III. UŽIVATELSKÝ ÚČET
1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 36 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně VOP).
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
IV. KUPNÍ SMLOUVA
A) UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávající uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky a Slovenské republiky.
4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
a) objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
b) způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
c) informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávající kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávající považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy.
B) CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Všechny ceny jsou smluvní, v české měně s výjimkou případů, kdy dojde k uvedení chybné ceny (viz čl. IV. písm. B) odst. 10 VOP).
2. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a) v hotovosti v provozovně prodávající na adrese Samota 480, Slavonín, 783 01 Olomouc
b) v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
c) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 20646001/5500, vedený u společnosti Raiffeisenbank, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
d) bezhotovostně prostřednictvím platebního systému.
e) bezhotovostně platební kartou;
f) prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.
3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou náklady spojené s dodáním zboží.
4. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení odst. 7 tohoto článku VOP ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
5. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
6. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
7. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. IV. písm. A, odst. 7 VOP), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
8. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
9. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
10. Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, a to zejména v případě, kdy kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému prodávající, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a to i poté, co kupující obdržel e-mail potvrzující jeho objednávku. Prodávající v takovém případě informuje kupujícího o takové skutečnosti. Příklady, kdy může dojít k chybně zveřejněné ceně jsou zejména zejm. tyto:
a) cena zboží je na první pohled nesprávná (např. nezohledňuje nákupní cenu);
b) u ceny zboží přebývá nebo chybí jedna či více cifer;
c) sleva na zboží přesahuje 50 %, aniž by zboží bylo součástí zvláštní marketingové kampaně či výprodejové akce označené speciálním symbolem.
11. Kupující udělil uzavřením smlouvy prodávajícímu souhlas k zasílání daňových dokladů v elektronické podobě a elektronickou cestou ve smyslu ustanovení § 26 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Elektronicky vyhotovené daňové doklady jsou smluvními stranami považovány za plnohodnotné a splňují veškeré náležitosti podle platných právních předpisů České republiky. Udělením tohoto souhlasu zákazník souhlasí s tím, že mu již nebudou zasílány daňové doklady v tištěné podobě. Daňový doklad vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
12. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
C) PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
1. Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc (příp. poskytne digitální obsah), která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje věc převzít a zaplatit prodávající kupní cenu.
2. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se kupující stane vlastníkem až úplným zaplacením kupní ceny.
3. Prodávající kupujícímu odevzdá věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují a umožní kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci v souladu se smlouvou.
4. Prodávající splní povinnost odevzdat věc kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
5. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6. Má-li prodávající věc odeslat, odevzdá věc kupujícímu (podnikateli) předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci. Prodávající odevzdá věc kupujícímu (spotřebiteli) až okamžikem, kdy mu věc předá dopravce.
7. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
8. Dodá-li prodávající větší množství věcí, než bylo ujednáno, je kupní smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže je kupující bez zbytečného odkladu odmítl.
9. Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, zabalí prodávající věc podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu. Stejným způsobem opatří prodávající věc pro přepravu.
10. V případě zásahu vyšší moci či výpadku webového rozhraní nenese prodávající odpovědnost za opožděné dodání zboží.
11. Při vyzvednutí objednávky uhrazené předem může prodávající požadovat předložení identifikačního průkazu (OP nebo cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající odmítnout zboží vydat. Toto oprávnění vyplývá z ust. § 2900 občanského zákoníku, které stanoví povinnost prevence a obezřetnosti.
12. Zboží zakoupené kupujícím právnickou osobou bude předáno pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby, či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí, či osobě, o které kupující sdělil, že si zboží převezme. Zboží zakoupené kupujícím jako osobou samostatně výdělečně činnou bude předáno pouze po předložení platného identifikačního průkazu (OP či cestovní pas).
13.V případě, že zákazník vybere způsob doručení balík na balíkovnu, a tato zásilka nepůjde vybraným způsobem doručit (z důvodů váhy větší než 20Kg, případně rozměru většího než 50 x 50 x 70 cm) bude zákazníkovi navrhnut jiný způsob přepravy zásilky.
14. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
15. Provozovatel je povinen dodat zboží spotřebiteli bez zbytečného odkladu od uzavření smlouvy, nejpozději však do 30 dnů od objednávky.
D) PŘECHOD A NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
1. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní prodávající umožní nakládat.
2. Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
3. Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobila porušením své povinnosti.
4. Prodlením strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li strana s placením, kterým je předání věci podmíněno.
5. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobila porušením své povinnosti.
E) PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
2. Prodávající se zavazuje odevzdat kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení.
3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
4. Kupující (spotřebitel) je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká
a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím; nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.
5. Kupující (podnikatel) je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době šesti měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká příkladů uvedených v bodu 4
6. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
7. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávající na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možná s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy kupující vytkne vady výrobku u prodávající a kupující zboží prodávající předá k posouzení vad nebo jinak poskytne součinnost za účelem posouzení vady zboží.
F) REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost. Potřebnou součinností se rozumí zejm. předání zboží prodávající za účelem přezkoumání uplatněných vad, či jiný způsob součinnost, na základě kterého bude prodávajícímu umožněno přezkoumat uplatněné vady. V případě mobilních věcí, které nejsou pevně zabudované a je možné je bez větší náročnosti převážet, je však nutné zboží předat prodávající.
2. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě. Lhůta je u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců; to neplatí, pokud je kupujícím OSVČ nebo právnická osoba, zde lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění činí 6 měsíců.
3. V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
4. Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství).
Dále prodávající doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Taktéž prodávající doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, dobropis).
5. Prodávající, příp. autorizovaný servis vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně po přijetí reklamace, v případě osobního uplatnění je předáno ihned. Písemné potvrzení slouží pouze jako doklad o přijetí reklamace. Stav zboží, ve kterém kupující předal toto zboží prodávající, bude posouzen v rámci reklamačního řízení.
6. Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství, kupující může reklamovat zboží v sídle firmy Samota 198, Olomouc 783 01 nebo provozovně Samota 480, Olomouc 783 01.
7. Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
8. Kupující je tímto informován, aby předané zařízení do reklamace bylo v tovární konfiguraci.
9. Původní komponenty je třeba si ponechat pro případnou reklamaci, zejména pak pro odstoupení od kupní smlouvy.
10. Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
11. Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.
12. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
13. Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace. V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 15,- Kč včetně DPH za každý den prodlení. Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
14. Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající či její smluvní partner odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
15. Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
16. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty (resp. uplynutí prodloužené lhůty) se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
17. Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail či telefonicky.
18. Podmínkou pro běh těchto lhůt dle bodu 16. a 17. je, že kupující k vyřízení reklamace poskytl prodávající požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamovaný výrobek, a to buď jeho předáním nebo jiným způsobem (v případě mobilních věcí však výlučně předáním věci).
19. Příjem reklamací na adrese - Samota 480, Olomouc, 78301.
20. Pokud kupující-spotřebitel reklamuje vadu do 12 měsíců od zakoupení, má se zato, že vada vznikla, již při výrobě produktu. Pokud tedy bude vada uznána, autorizovaným servisním střediskem, má kupující nárok na vrácení peněz. Toto se nevztahuje na zboží, které zákazník sám poškodí ať omylem či úmyslně.
V. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
A) ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případech stanovených tímto zákonem, které jsou blíže specifikovány v čl. II., písm. f VOP.
2. Nejedná-li se o případ uvedený v odst. 1 tohoto článku či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit dle § 1837 občanského zákoníku, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne uzavření smlouvy a jde-li o:
a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží;
b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo
c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Prodávající umožňuje spotřebiteli odstoupit prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře, který je dostupný na webové stránce. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího reklamace@maxeuro.cz, obchod@maxeuro.cz nebo pomocí telefonátu či jakýmkoliv jednoznačným prohlášením.
4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle odst. 2 tohoto článku se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od prodávajícího převzal. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5. Spotřebitel je povinen vrátit zboží úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal.
6. Pokud se jedná o spotřební zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od smlouvy odstoupit, pouze pokud kupující dodá zboží nepoškozené a nepoužité v neporušeném originálním balení.
7. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
8. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávající odeslal.
9. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
10. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
11. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení spotřebitele. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká smlouva kupní a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.
B) ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY V OSTATNÍCH PŘÍPADECH.
1. Na kupujícího podnikatele se neužijí ustanovení § 2158 – 2174 občanského zákoníku.
2. Bude-li umožněno kupujícímu podnikateli odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů, pak kupující bere na vědomí, že vrácená kupní cena může být ponížena o to, oč se snížila hodnota zboží.
3. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady;
c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo
d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávající náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
4. Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
VI. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Mimosoudní vyřizování stížností zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy reklamace@maxeuro.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
VII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Prodávající je správcem osobních údajů ve smyslu relevantních ustanovení Nařízení GDPR (tj. Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)) a dle zákona č. 101/2000 Sb, o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOOÚ“).
2. Ve smyslu čl. 12 GDPR jsou tímto poskytnuty kupujícím (dále také „subjekt údajů“) informace o zpracovávání a ochraně osobních údajů a s tím souvisejících právech.
3. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována Nařízením GDPR s účinností od 25. 5. 2018 a ZOOÚ.
4. Prodávající postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života subjektu údajů.
5. Kategorie zpracovávaných osobních údajů se řídí rozsahem, ve kterém byly prodávajícímu poskytnuty, a to zejména:
a) prostřednictvím registračního formuláře na základě kterého si kupující zřizuje uživatelský účet na webové stránce prodávajícího (viz „Uživatelský účet“);
b) údaji a informacemi získanými v rámci používání webových stránek při uskutečnění objednávek.
6. Prodávající tak na základě výše uvedeného zpracovává osobní údaje kupujícího v následujícím rozsahu adresních, identifikačních a popisných údajů. Především se jedná o jméno, příjmení, kontaktní informace (emailová adresa, telefonní číslo), adresa bydliště, dodací (fakturační) adresa není-li shodná s adresou bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, číslo účtu (dále jen „osobní údaje“).
7. Prodávající jako správce údajů zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením GDPR, případně dalšími relevantními právními předpisy a při současném šetření práv osob, jejichž údaje jsou zpracovávány.
8. Účelem zpracování osobních údajů je:
a) realizace práv a povinností za účelem plnění kupní smlouvy, tj. nákupu zboží prostřednictvím e-shopu (webového rozhraní prodávajícího) a dodání zboží, vyřizování reklamací a práv vad z vadného plnění, včetně plnění dalších práv a povinností v souvislosti s kupní smlouvou a pro účely vedení Uživatelského účtu,
b) plnění právních (zákonných) povinností prodávajícího
c) účely zahrnuté v rámci uděleného souhlasu subjektů osobních údajů
9. Právním důvodem zpracování osobních údajů jsou tak zejm. následující důvody:
a) zpracování osobních údajů je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na prodávajícího jako správce údajů vztahuje,
b) zpracování osobních údajů je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující jako subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost kupujícího,
c)souhlas subjektu údajů (kupujícího) se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů, není-li splněn žádný z výše uvedených právních důvod pro zpracování.
10. Zpracováním osobních údajů může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
11. Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávány manuálně i automaticky, včetně profilování. Prodávající považuje osobní údaje za důvěrné a nebude je bez souhlasu subjektů osobních údajů či zákonné povinnosti předávat třetím osobám, ledaže se jedná o subjekt patřící do koncernu, do kterého náleží též prodávající, který má sídlo v rámci Evropské unie. K osobním údajům budou mít kromě prodávajícího přístup též třetí osoby v rámci Evropské unie – zpracovatelé, kteří poskytují vhodné záruky a jejichž zpracování splňuje požadavky dle platných právních předpisů, a které zajišťuje náležitou ochranu práv.
12. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém Uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
13. Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu trvání Uživatelského účtu na webovém rozhraní obchodu a dobu nezbytně nutnou po jeho ukončení. Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nutnou k naplnění účelu smlouvy o koupi zboží a během plynutí záruční lhůty na dodané zboží, kromě případů, kdy zákon stanoví delší dobu uchovávání osobních údajů (např. za účelem archivace, záruky, účetnictví apod.). Osobní údaje zpracovávané na základě souhlasu jsou zpracovávány nejdéle do doby odvolání souhlasu, což lze učinit kdykoliv. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
14. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním. Odvolání souhlasu též nemá vliv na zpracování osobních údajů, které prodávající zpracovává na základě jiného právního základu, než je souhlas (tj. zejména je‐li zpracování nezbytné pro splnění smlouvy, právní povinnosti či z jiných důvodů uvedených v platných právních předpisech).
15. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
16. Kupující jako subjekt údajů má dle Nařízení GDPR zejm. následující práva:
a) právo na informace;
b) právo na přístup k osobním údajům a jejich přenositelnost;
c) právo na opravu nepřesných osobních údajů či jejich doplnění;
d) právo na výmaz osobních údajů („právo být zapomenut“);
e) právo na omezení zpracování osobních údajů;
f) právo vznést námitku;
g) odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů;
h) právo získat od prodávajícího potvrzení o tom, zda jsou osobní údaje subjektu zpracovávány.
17. Práva uvedená v čl. VII. odst. 16 VOP mohou subjekty osobních údajů realizovat prostřednictvím tohoto poučení, a to kontaktováním prodávajícího. Pro podrobnější poučení, informace o zpracování osobních údajů a výkon svých práv se subjekt osobních údajů (kupující)může obrátit na prodávajícího prostřednictvím emailové adresy. Z důvodu ochrany může prodávající vyřizovat pouze žádosti týkající se osobních údajů spojených s konkrétní e-mailovou adresou, kterou kupující použil k zaslání svého požadavku, a v určitých případech musí prodávající před provedením požadavku ověřit identitu subjektu údajů. Žádosti o přístup, opravu či odstranění a další požadavky týkající se osobních údajů je možné požadovat:
a) prostřednictvím emailu: laddercz@gmail.com
b) poštou na adresu: Samota 198, 783 01, Olomouc
Prodávající je povinen reagovat na tyto žádosti reagovat bez zbytečného odkladu, a to v souladu s platnými právními předpisy, tj. nejpozději do 1 měsíce od obdržení žádosti. Lhůtu je možné prodloužit v případě potřeby s ohledem na složitost a počet žádostí až o další 2 měsíce. Prodávající má povinnost informovat subjekt údajů o takovém prodloužení nejpozději do 1 měsíce od obdržení žádosti společně s důvody pro tento odklad
18. Informace podle čl. VII. odst. 16, 17 VOP poskytuje prodávající bezplatně. Pokud jsou žádosti podané kupujícím zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, zejm. protože se opakují, může prodávající:
a) uložit přiměřený poplatek, který zohledňuje administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací nebo sdělení nebo s učiněním požadovaných úkonů; nebo
b) odmítnout žádosti vyhovět.
19. Spokojenost kupujících s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
VIII. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení lze kdykoli odvolat speciálním odkazem uvedeným na konci každého emailu.
2. Kupující dále souhlasí s ukládáním tzv. “cookies“ do jeho koncového zařízení (např. počítače) tak, aby se usnadnilo poskytování služeb. Kupující má možnost odmítnout, aby "cookies" byly ukládány do jeho koncových zařízení, např. tím, že spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.
IX. DORUČOVÁNÍ A KONTAKT
1. Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou kupujícím v objednávce.
2. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Maxeuro Hotel s.r.o., Samota 198, 783 01, Olomouc, adresa elektronické pošty laddercz@gmail.com, telefon +420 777 771 077.
X. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
1. Případné spory mezi kupujícím a prodávajícím lze také řešit formou mimosoudního řešení sporu. Pro veškeré spotřebitelské spory, vyplývající z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, je obecným subjektem Česká obchodní inspekce (www.coi.cz), a to dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
2. Pro možnost řešení sporu v rámci on-line objednávek může spotřebitel využít on-line platformu, která je dostupná na internetové adrese Evropské komise: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3. V případě sporu, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo dle odst. 1 tohoto článku VOP, je prodávající povinen poskytnout spotřebiteli výše zmíněné informace také v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.
4. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
5. Adresa na Českou obchodní inspekci Krapkova 1159/3 (v sídle České obchodní inspekce v Olomouci).
XI. RECYKLAČNÍ PŘÍSPĚVKY
Ekologická likvidace našich výrobků podle zákona č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností, a dle prováděcích vyhlášek tohoto zákona, je zajištěna prostřednictvím spolupráce s kolektivním systémem provozovaným společností ASEKOL a.s.
Po ukončení životnosti právě zakoupeného výrobku je nezbytné tento výrobek odevzdat na místo zpětného odběru. Jen tak bude zajištěna jeho ekologická likvidace. Seznam míst zpětného odběru odpadních elektrozařízení je k dispozici na webové stránce Ministerstva životního prostředí: https://isoh.mzp.cz/registrmistelektro/. Odpadní elektrozařízení zaneste na vybrané sběrné místo, kde vám obsluha určí, kam můžete zařízení bezplatně odložit. Aby elektrozařízení mohla být recyklována, musí se odevzdávat v nedemontovaném stavu. Proto výrobek nerozebírejte, ale odevzdejte jej kompletní.
V případě nákupu nového výrobku podobného typu a použití můžete též vysloužilé odpadní elektrozařízení bezplatně předat přímo prodejci (ve stejném počtu kusů). Organizuje-li vaše obec mobilní sběr odpadů, jehož součástí je zpětný odběr odpadních elektrozařízení, můžete využít i této akce. Pro drobná odpadní elektrozařízení jsou připraveny i speciální červené kontejnery v ulicích. Jejich seznam naleznete na http://www.cervenekontejnery.cz/. Následný odvoz a ekologické zpracování odevzdaných elektrozařízení zajistí ASEKOL a.s.
Pokud se elektrozařízení vyhodí do běžného komunálního odpadu, nedojde k jeho recyklaci. Pokud takové elektrozařízení skončí na skládce, může poškodit či ohrozit životní prostředí a lidské zdraví, neboť může obsahovat množství nebezpečných látek. Jednoznačně nejvýhodnějším způsobem zpracování elektroodpadů je jejich recyklace. Použitá elektrozařízení mohou obsahovat řadu vzácných materiálů, přičemž tyto materiály lze opětovně použít, tím šetřit přírodní zdroje a současně omezovat zatěžování prostředí škodlivinami. Recyklace umožňuje snížení nákladů při výrobě nových výrobků a snížení ekologické zátěže prostředí. V tomto ohledu je úloha spotřebitelů a dalších konečných uživatelů elektrozařízení nezastupitelná, neboť svým zodpovědným přístupem a odevzdáváním odpadního elektrozařízení na místech k tomu určených významně přispívají k ochraně životního prostředí a lidského zdraví.
Na každém elektrozařízení, na jeho obalu, v záručním listu či v návodu na použití je uveden symbol přeškrtnuté popelnice. Jeho význam spočívá v tom, že tento výrobek nesmí být po ukončení jeho životnosti vyhozen do popelnice se směsným odpadem, ale musí být odevzdán na místa k tomu určená, tedy ke zpětnému odběru, tak, aby byla zajištěná jejich ekologická likvidace. Zodpovědným přístupem k nakládání s vysloužilým elektrozařízením šetříte životní prostředí nás všech, recyklační příspěvek je již součástí konečné ceny produktu.
Mapa sběrných míst, kde můžete odevzdat svůj elektroodpad: https://www.asekol.cz/sberna-mista/
XII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
3. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy (zpětné zaslání zboží).
Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Maxeuro Hotel s.r.o., Samota 198, 783 01, Olomouc, adresa elektronické pošty laddercz@gmail.com telefon +420 777 771 077. Adresa pro příjem reklamací - Maxeuro Hotel, Samota 480, Olomouc, 783 01.
V Olomouci dne 12.2.2024
Protokoly ke stažení
- Odstoupení od kupní smlouvy - Ladder.cz (PDF)
- Odstoupení od kupní smlouvy - Ladder.cz (DOCX)
- Reklamační protokol - Ladder.cz (PDF)
- Reklamační protokol - Ladder.cz (DOCX)
Zásilka zboží - zpětné zaslání zboží, které je spotřebitelem - zákazníkem zasíláno zpět na adresu prodejce, prosím nezasílejte na dobírku, zásilka zaslaná na dobírku nebude přijata, bude odmítnuta.